راه اندازی یک “مسجد لیبرال که در آن زنان و مردان در کنار هم نماز می‌خوانند

“مسلمانان اعم از همجنسگرا، سکولار، شیعه و سنی و زنان بدون پوشش اسلامی می توانند در مسجد ابن رشد-گوته عبادت کنند. این اسم از نام محمد بن احمد بن رشد اندلسی، فیلسوف قرون وسطی و یوهان ولفگانگ گوته، نویسنده آلمانی گرفته شده است.”

 یک مسجد در برلین افتتاح شده که هدف خود را گسترش رویکردهای لیبرالی از اسلام معرفی کرده است. این مسجد پیش نماز زن دارد و زنان و مردان دوشادوش یکدیگر به نماز می ایستند. در آیین اسلام زنان و مردان در جایگاه های جدا نماز می گذارند.

 

 پیش نماز مسجد «ابن رشد- گوته» در برلین یک زن آمریکایی-مالزیایی به نام «آنی زونه وِلد» است که خود اذان را با صدای بلند می خواند.

 

سیران آتیس، فعال حقوق زنان که در ترکیه متولد شده است می گوید که این مسجد مکانی لیبرال خواهد بود که در آن به هرکس خوش آمد گفته می شود و همه از حق مساوی برخوردار خواهند بود. زنان مجبور نیستند که در این مسجد حجاب داشته باشند و می توانند به عنوان موذن یا پیش نماز باشند.

 

 

مسلمانان اعم از همجنسگرا، سکولار، شیعه و سنی و زنان بدون پوشش اسلامی می توانند در مسجد ابن رشد-گوته عبادت کنند. این اسم از نام محمد بن احمد بن رشد اندلسی، فیلسوف قرون وسطی و یوهان ولفگانگ گوته، نویسنده آلمانی گرفته شده است.

 

 خانم اتیس این مسجد را آغاز راهی برای مبارزه با تروریسم و بنیادگرایی و همچنین تبادل فرهنگ ها می خواند، وی در گفتگو با اسوشیتد پرس می گوید: «این پروژه مدت زیادی در دست کار بود. حملات بی شمار تروریستی و شرارتهای بسیاری به نام دین من صورت می گیرد. این بسیار مهم است که ما مسلمانان مدرن و لیبرال خود را به همگان معرفی کنیم.»

 

آیین افتتاحیه این مسجد جنجالی با حضور میهمانانی مسیحی و یهودی و نیز پوشش گسترده تصویری همراه بود. بانیان این مسجد که هشتادوهشتمین مسجد در برلین به حساب می آید می گویند قصد دارند درهای آن را به روی همجنسبازان نیز باز کنند.

 

سیران اتاقی را در داخل کلیسای پروتستان «یوهان کرشه» برای افتتاح مسجد لیبرال خود اجاره کرده است.

 

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *