به آتش کشیدن پرچم رنگین کمانی در سوئد

امسال در سوئد در جزیره گوتلند در گردهم آیی سالانه احزاب سیاسی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، حزب “نازیستی مقاومت نوردیک” اجازه حضور یافت. مجوز حضور این حزب علیرغم مخالفت بسیاری از شخصیت ها و از جمله بایکوت برخی از احزاب و سازمانها صادر شد.
بدین ترتیب بسیاری از خارجیان و یهودیان حتی جرات نکردند که امسال در این مراسم و گرد همآیی یک هفته ایی شرکت کنند. در این فیلم بخوبی دیده می شود که اعضای حزب نازیستی مقاومت نوردیک که در سمت راست ایستاده اند، مشغول ناسزاگویی و توهین آنهم با مگافون به کسانی هستند که در تظاهرات برای حمایت از آزادی و برابری و دفاع از هم جنسگرایان و دیگر اعضای جامعه ی کوئیر (دوجنسگرایان و ترنس ها و …) و مهاجرین خارجی و …شرکت کرده بودند.

به آتش کشیدن پرچم رنگین کمانی در سوئد

به آتش کشیدن پرچم رنگین کمانی در سوئد

نازیست ها با خشونت فریاد می زدند: “شماها مریض هستید و باید گورتان را گم کنید” و بعد هم دسته جمعی “هایل پیروزی” را شعار می دادند؛ توضیح آنکه نازیست ها شعار “هایل پیروزی” را به جای “هایل هیتلر” بکار می بردند.
در طی روزهایی که این گردهمایی یکهفته ای برگزار می شد، نازیست ها اقدام به برهم زدن مراسم “سبزها” کرده و یک نمایشگاه هنری را که به یاد قربانیان هولوکاست بنا شده بود تخریب کردند. در عین حال به چندین تن حمله کرده و شبها در کافه ها شعار “هایل هیتلر” سر می دادند.
نازیست ها به کمک حزب “دمکرات های سوید” که یکی از احزاب راسیستی سوئد است به مرور زمان علنی تر، قوی تر و جری تر شده و با امکانات قابل توجهی جای خود را در عرصه های رسمی از جمله نمایشگاه کتاب گوتنبرگ و خیابان ها و میادین باز می کنند.

https://www.facebook.com/evathalen/videos/10155265267011041/

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *