خالق نماد ترنسجندریسم و فعال این حوزه، هالی بوسول درگذشت

خالق نماد ترنسجندریسم و فعال این حوزه، هالی بوسول درگذشت.

هالی بوسول، هنرمند اسطوره ای، فعال، رهبر معنوی و خالق نماد ترنسجندریسم در سن 67 سالگی، آخر هفته گذشته در گذشت.

“باید این را بدانیم که هر یک از ما در مسیری که پیش رو داریم، فرهنگ خاص خودمان را خلق میکنیم.
ما می توانیم بهترین عملکرد را با توصیف ویژگی های واقعی مان، و نه صرفاً به هدف تلاش برای تحقق انتظارات فرهنگی موجود در جامعه ارائه دهیم. همه ما در حال تغییر و گذاریم”. هالی بوسول

بوسول در سال ۱۹۵۰ در حاشیه شهر واشینگتن متولد و در همان جا رشد کرد. او دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی و تصنیف موسیقی در کالج اوبرلن اوهایو بود و در سال ۱۹۷۲ به عنوان پژوهشگر ارشد از همان کالج فارغ التحصیل شده، شروع به تحقیق در حوزه ترنسجندریسم کرده و مقالات متعدی مانند “ترنسجندریسم به عنوان آلترناتیو”در سال ۱۹۹۰، “پارادایم ترنسجندریسم به سمت تعریفی آزادانه” در سال ۱۹۹۷ و “روح ترنسجندریسم” در سال ۲۰۰۰ را به رشته نگارش در آورد.

بوسول دانشجوی رشته های ادیان جهان، عرفان و فلسفه بود و بر این باور بود که طی روند تکامل انسان، بشر باید از مفهوم جنسیت دوگانه فراتر رود.

خالق نماد ترنسجندریسم و فعال این حوزه، هالی بوسول درگذشت.

خالق نماد ترنسجندریسم و فعال این حوزه، هالی بوسول درگذشت.

او به عنوان مشاور کنسولی ترنسجندریسم، بنیانگذار اجتماعات و انجمن های متعدد مربوطه و هم چنین توسعه دهنده برنامه های آموزشی فعالیت میکرد.

او گروه “حمایت از ترنسجندرهای فونیکس” (Phoenix Transgender Support) را در اشویل در کارولینای شمالی بنیان نهاد و به دلیل برگزاری سمینارهای خلاقانه ای درباره ترنسجندریسم از سال ۱۹۹۱ به شهرت رسید.

بوسول در سال ۱۹۹۳ شبکه “Kindred Sprits” را پایه گذاری کرده و در سال ۲۰۰۳ مرکزی جهت بازیابی و بازتعریف مقوله جنسیت به نام “Trees House” را تاسیس کرد.

وی در سال ۱۹۹۳ بود که نماد جهانی ترنسجندریسم را طراحی کرد که در قالب طرحی از وندی پارکر به عموم شناسانده شد؛ آن چه که بعدها نانسی. ر نانگرونی آن را بصورت ديجيتالى تصوير كرد.

علت مرگ بوسول هنوز مشخص نیست اما او و نمادش برای نسل های بعدی پا بر جا خواهند ماند.

به این امید که یاد هالی بوسول همچنان به قوت خود باقی بماند.


ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *