اسقفان بریتانیا، زین پس با خشونت و مزاحمت علیه افراد ال جی بی تی در مدارس کاتولیک این کشور مقابله خواهند کرد

اسقفان بریتانیا، زین پس با خشونت و مزاحمت علیه افراد ال جی بی تی در مدارس کاتولیک این کشور مقابله خواهند کرد

 

دانش آموزان لزبین، گی، دوجنسگرا و ترنسجندر بریتانیایی در سال تحصیلی پیش رو محیطی امن تر را در مدارس تجربه خواهند کرد و این نتیجه بخشنامه ای است که به مدارس کاتولیک جهت کاهش مزاحمت ها برای اقلیت های جنسی فرستاده شده است. انتشار این دستورالعمل ها، نقطه عطفی برای ارتباط بهتر میان جامعه کاتولیک و جامعه ال جی بی تی است زیر اولین اقدامی است که اسقفان کاتولیک برای مقابله با خشونت علیه افراد ال جی بی تی در همایشی که چدی پیش برگزار شد، بر می دارند.

اواخر سال تحصیلی گذشته بود که سرویس آموزشی کنفرانس اسقفان کاتولیک انگلستان و ولز با همکاری دانشگاه سنت مری، دفترچه دستورالعمل 36 صفحه ای را منتشر کردند که Made in God’s Image نام داشت و در رابطه با مقابله با همجنسخواه ستیزی و دوجنسگراستیزی نگاشته شده بود. این دفترچه دستورالعملی جامع برای مقابله با این فوبیاها در مدارس کاتولیک ارائه می دهد که هم چنین شامل 8 درس برای آموزش چگونگی تعامل و احترام به افراد لزبین، گی، و دوجنسگرا به دانش آموزان دوره راهنمایی است (در این قسمت اشاره ای به افراد ترنسجندر نشده اما در 8 درس ذکر شده، درباره برخورد با آنان نیز آموزش های لازم داده شده است).

اسقفان بریتانیا، زین پس با خشونت و مزاحمت علیه افراد ال جی بی تی در مدارس کاتولیک این کشور مقابله خواهند کرد

اسقفان بریتانیا، زین پس با خشونت و مزاحمت علیه افراد ال جی بی تی در مدارس کاتولیک این کشور مقابله خواهند کرد

این دستورالعمل با ذکر این نکته آغاز می شود که یکی از اصول مذهب کاتولیک مراقبت روحی و روانی از افرادی است که علیه آنان همجنسخواه ستیزی و ترنس ستیزی اعمال می شود و در مدارس کاتولیک باید بتوان با کلیشه های جنسیتی این چنینی به مقابله برخواست و آنها را از آموزش های این مدارس حذف کرد. در حالی که هنوز از دیدگاه کلیسای کاتولیک حذف گناه بودگی رابطه جنسی میان دو همجنس تأیید نشده است، اما این سند می تواند گام بسیار مهم باشد تا بتوان چنین مسائلی را از دریچه چشم کاتولیک ها که نه فقط اسقفان بلکه دانش آموزان و مسئولان و معلمان مدارس کاتولیک نیز هستند، نگاه کرد.

مبانی و اصول کاتولیکی که در نگارش این سند به کار رفته و روش برخوردش با یک مسئله عاطفی، آن را بسیار مؤثر خواهد ساخت. اما اسقفان اذعان دارند که یکی از دلایل مهم نگارش و تصویب این دستورالعمل، همراهی با خواسته های دولت ملی در این باره است.

با این که آزادی مذهب در بریتانیا، اصلی مهم و کلی به شمار می رود اما اسقفان اعظم این کشور، تلاش دولت در بهبود شرایط برای افراد ال جی بی تی را امری در تضاد با ایمان به اصول کلیسای کاتولیک نمی دانند. در حالی که اسقفان کاتولیک ایالات متحده آمریکا، با صرف انرژی و منابع مالی کلان تلاش دارند تا جامعه را علیه جامعه ال جی بی تی بگردانند، تلاش کلیسای کاتولیک بریتانیا ایجاد پیوند میان دولت و کلیسا و در واقع دستورالعمل های دولتی و ایمان است…

کمیته اسقفان بریتانیایی کنفرانس به بیش از 50 مدرسه کاتولیک در این کشور آموزش داده است تا چگونه خود را برای اجرایی کردن این بخشنامه آماده کنند. در نتیجه این سند نوعی دستور یا فرمان به مسئولان مدارک کاتولیک نیست بلکه تجربه و راهی است برای تمرین مقابله با فوبیا علیه اقلیت های جنسی که برای مثال ضعف های ساختاری ای را مورد بحث قرار می دهد که نیاز به بازبینی دارند تا بتوان در نتیجه به دانش آموزان آموزش داد تا به دانش آموزان ال جی بی تی احترام بگذارند؛ نه فقط یک دستورالعمل ساده که دانش آموزان را موظف به اعمال این احترام بدان داشتن باور بدان کند.

مثال دیگری که می توان درباره محتوای این سند زد این است که تعداد کمی از مدارس کاتولیک در بریتانیا در کتابخانه هایشان، کتابهای مرتبط با مقوله ال جی بی تی دارند و این سند نه تنها به دانش آموزان، بلکه به مسئولان و معلمان این مدارس آموزش می دهد که چگونه با افزایش آموزش و محتوای مرتبط،  با این تبعیض ها مقابله کنند…

برنامه های مبارزه با مزاحمت در محیط های آموزشی نه تنها به یاری قربانیان بالقوه این آزارها کمک می کند بلکه در جلوگیری از بالفعل شدن مجرمان بالقوه نیز مؤثر است. آموزش مقابله با اذیت و آزار فقط در رابطه با افراد ال جی بی تی نیست بلکه می تواند ترس ها، اضطراب ها و عدم امنیت ها را از بین ببرد و بهبودی برای همه اتفاق می افتد.

منبع:

https://www.ncronline.org/news/justice/british-bishops-tackle-anti-lgbt-bullying-catholic-schools

17 اوت 2017

 

تصویر، روی جلد دستورالعمل جدید کنفرانس اسقفان اعظم بریتانیا

برای مقابله با ال جی بی تی هراسی در مدارس کاتولیک است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *