دولت دانمارک به زودی از برنامه عملیاتی جدیدی در رابطه با ال جی بی تی ها (LGBT) رونمایی می کند

برای نخستین بار دانمارک، دولت از یک برنامه عملیاتی که به منظور جلوگیری از تبعیض و ایجاد فرصت های برابر و امنیت برای افراد ال جی بی تی طراحی کرده است، رونمایی می کند.

کارن المن، عضو پارلمان کشور دانمارک در این باره چنین گفته است:

این برنامه عملیاتی، یک اثر انگشت تاریخی بوده و دستور کاری است بلندپروازانه که دولت برای به منظور ایجاد شرایط بهتر و امنیت برای جامعه ال جی بی تی طراحی کرده و اجرا خواهد کرد.

افتخار می کنم و خوشحالم که بتوانیم درباره چنین برنامه ای با دیگر دولت های منطقه نیز تعامل کرده و آن را هدایت کنیم. برای دولت ما مهم است که انسان ها بتوانند طوری زندگی کنند که می خواهند و آرزویش را دارند. (المن)

این برنامه عملیاتی روی افراد ال جی بی تی تمرکز کرده است که با چالش های شخصی بزرگی مواجه اند. المن در این باره می گوید که یک پنجم افراد ال جی بی تی در کشور دانمارک با خشونت خانوادگی مواجه اند و یک سوم این افراد به خودکشی فکر می کنند. و البته یک چهارم مهاجران به کشور دانمارک نیز فکر می کنند که همجنسگرایی یک بیماری است.

این طرح عملیاتی هم چنین دارای برنامه هایی برای مقابله با مزاحمت برای این افراد در محیط های آموزشی است؛ چرا که از هر سه نفر ال جی بی تی، دو نفر با رفتار یا کلام مملو از ستیز نسبت به خودشان مواجه بوده اند.

این آمارها بسیار بالا هستند. ما باید خیلی زود دست به کار شویم و با این مسئله مبارزه کنیم اگر نمی خواهیم نوجوانان و بزرگسالانی که ال جی بی تی اند، بیش از این متحمل آسیب و تبعیض شوند. (المن)

در این برنامه، محتواهایی راجع به ایجاد بهبود و شفافیت بیشتر در محیط های کاری، ورزشی و در فضای انحمن های مختلف نیز پیش بینی شده است.


ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *