آموزش روابط جنسی

تمایل جنسی

 

یشتر انسانها دارای تمایل جنسی  بوده و از این نظر تحریک پذیر هستند. مجذوب کسی می شوند، میل جنسی دارند و مایل هستند با خود یا دیگری عمل جنسی انجام دهند. تمایل جنسی لذتبخش است و موجب احساس لذت، آرامش، خوشی و تعلق مشترک می شود. میل جنسی موجب می شود حرارت بدن بالا رفته، ضربان قلب افزایش یافته و اندام جنسی تحریک پذیر شود.

اشتیاق و میل جنسی ممکن است در تنهایی نیز بوجود آید; شاید گاه با یادآوری یک خاطره و یا گاه بدون هیچ دلیل مشخصی. ممکن است آن لحظه شما در اتوبوس یا فروشگاه، خانه، اداره و یا هرجای دیگری باشید. ناگهان پالسی را در اندام جنسی خود حس می کنید، قلب به تپش می افتد و خون در رگها بسرعت و گرمی می دود.

ممکن است میل جنسی گاه ناشی از چیزی باشد که شما دیده اید، شنیده اید یا حتا عطر و بوی خاصی که بوئیده و یا حسی که تجربه کرده اید. ممکن است گاه بخاطر دیدار کسی باشد. بنابراین بدن پاسخ می دهد. گونه ها داغ می شوند و ضربان قلب با شتاب می زند. مجذوب می شوید. می خواهید کنار کسی باشید که دوستش دارید. گاه درک نمی کنید چرا آن شخص تا این اندازه اغواکننده است.

بعضی ها فقط به دخترها یا فقط به پسرها یا به هر دو و یا جنسیت های دیگر گرایش دارند. گاه میل جنسی با عشق آمیخته است گاهی هم اینطور نیست. نوع تمایلات جنسی در دورانهای مختلف، متفاوت است.

احساس تمایل جنسی در بدن بسیار نیرومند است اما جایگاه اصلی این میل در مغز است. ترشحات مغز موجب می شود احساس خوبی داشته باشیم. مغز، بدن را کنترل می کند و به قلب فرمان می دهد که تندتر بزند و اندام جنسی سفت و محکم و یا مرطوب می شود.

افزایش میل جنسی به هنگام بلوغ بطور نسبی امری ست معمول. بدن سرشار از هورمون هاست  این امر موجب رشد اندام بیولوژیک شده و در نتیجه انسان بالغ می شود. اما همزمان اغلب در سنین بلوغ هنوز احساس کودکی می کنیم. بسیاری نیز حتا آرزوها و تمایلاتی را بعنوان کودک تجربه می کنند مانند شوق به بازی کردن.

برخی دارای تمایل جنسی نیستند یا میل جنسی کمتری دارند. هویت جنسی یا جنسیتی شما تاثیری بر میل جنسی شما ندارد. انسانها به طور یکسان و به یک اندازه دارای میل جنسی نیستند و هرگز نمی دانیم دیگران به چه میزان و تا چه اندازه میل جنسی دارند.

هنوز مشخص نیست چرا چنین تمایلی وجود دارد. چنانچه دانشمندان توضیح می دهند میمون ها از تمایل جنسی کمتری برخوردارند. اما شاید همین حس و تمایل است که انسانها را مشتاق یکدیگر می سازد.

 


توضیح مدیرسایت:

سلسله مطالبی با عنوان “آموزش روابط جنسی”، ترجمه ی کتابی است با نام “LÄTTA SEXBOKEN” به زبان سوئدی نوشته ی “Inti Chavez Perez” و  “Sara Teleman” که در قسمتهای مختلف به فارسی ترجمه شده و به تدریج بر روی وبسایت “ماناو” منتشر خواهد شد. 

ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *