مدرسه بدون جنسیت، برنده جایزه ال.جی.بی.تی برابری

مدرسه ای که لباس فُرم بدون جنسیت را برای دانش آموزانش طراحی کرده بود، برنده جایزه ای ویژه از یک سازمان خیریه آموزشی شد

دبستان پرسون استریت در بریستول انگلستان به دلیل خدماتش در راستای برابری برای افراد ال.جی.بی.تی، مدرسه ای شناخته شده است. علی رغم برخی گفته ها، این مدرسه اعلام کرده که هیچ دانش آموزی به دلیل سیاست های این مدرسه توسط والدینش از مدرسه برده نشده است.

سرپرست معلمان این مدرسه، جمی بری باور دارد که دانش آموزان حق دارند در فضایی رشد کرده و آموزش ببینند که پذیرای آنها باشد.

این مدرسه، نخستین مدرسه ای ست در این شهر که به دلیل اقداماتش برای ایجاد برابری و تنوع، جایزه سازمان Educate and Celebrate را از آن خود کرده است.

به علاوه طراحی لباس فُرم بدون جنسیت، در این مدرسه، سرویس های بهداشتی بدون جنسیت و هم چنین کتاب هایی که جنسیت در آنها جایی ندارد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

سیستم لباس فرم این مدرسه به پسران هم چنین اجازه می دهد که اگر دوست دارند دامن بپوشند و این را در این راستا می‌داند که مدرسه حق ندارد به بچه ها تحمیل کند که چگونه فکر کنند.

بری می گوید که قصد دارد به دانش آموزان یاد دهد که هر گاه با تبعیض مواجه شدند، آن را به چالش بکشند و با آن مبارزه کنند.

او می گوید: «ما باور نداریم که افراد باید با یک جنسیت خاص شناخته شوند. من می خواهم فرهنگی مملو از پذیرش خلق کنم».

مدیر عامل سازمان Educate and Celebrate، دکتر الی بارنز می گوید که 150 مدرسه دیگر در کل کشور نیز به دلیل تلاش شان برای ایجاد برابری جوایزی دریافت کرده اند. او درباره اهداف سازمانش چنین می گوید:

«هدف سازمان، ریشه کن کردن سکسیسم، همجنسگراستیزی، ترنس ستیزی و مقابله با دیدگاه های کلیشه ای درباره جنسیت است.

این مدرسه به شریک کردن والدین در آن چه که قرار است در چنین سیستمی انجام شود، آنها را متوجه مسئله کرده و به این ترتیب آنها را پذیرای چنین سیستم آموزشی بدون جنسیتی کرده است.

استفانی آکینبولمو، یکی از معلمان این مدرسه می گوید: «ما می خواهیم دانش آموزان مان با حس توانمندی ای پرورش یابند که بدانند می توانند هرکاری انجام دهند بدون آن که مهم باشد که چه کسی هستند و چه هویتی دارند».

منبع:

http://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-41340331


ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *