آموزش امور جنسی – بخش دوم

تخیلات ذهنی

 

مغز یکی از قدرتمندترین بخشهای بدن انسان است. شما قادر هستید در تخیل تان تبدیل به کسی دیگر شوید. شما می توانید در تخیلات ذهنی خود، هم مذکر و هم مونث باشید و یا اینکه می توانید با هر کس که مایلید بخوابید.

تخیلات ذهنی می تواند ناشی از دیدن یا شنیدن هر چیزی باشد. آنچه می بینید و یا می شنوید لزومن نباید در حوزه ی سکس باشد بلکه حتا می تواند دیدن یک شخصیت کارتونی و یا شنیدن نوای دلپذیر یک موسیقی باشد. بنابراین مغز قادر است بواسطه ی آن فانتزی جنسی خلق کند. در یک تصویر ذهنی همه چیز می تواند عالی به نظر برسد. در واقعیت، بندرت چنین خواهد بود. آنچه که انسانها در این مورد تصویر ذهنی می سازند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری افراد تخیلاتی را در ذهن خود تصویر می کنند که مایلند در عالم واقعیت رخ دهد. آنها در مورد سکس یا عشق تصویر ذهنی می سازند. این فانتزی ها تمایل به سکس را در اندام فرد بیدار می کند. به همین خاطر بسیار معمول است که به هنگام خودارضایی از تخیل بهره می جوئیم. بسیاری نیز به هنگام روابط جنسی با شریک جنسی خود از اینگونه تخیلات کمک می گیرند.

گاهی هم تخیلاتی در ذهن می سازیم که ممنوع هستند. به عنوان مثال داشتن سکس با بهترین دوستمان یا حتا مشارکت در یک تجاوز جنسی؛ اعمال ممنوعه ای که هرگز در واقعیت به آن دست نخواهیم زد. اما در تصویر ذهنی کسی آسیب نخواهد دید. به همین دلیل هیچ تخیلی به خودی خود “بد” نیست.

سکس

سکس، بهره گیری از تمایلی است که آن را لذتبخش می سازد و می تواند به صورتهای مختلف به مرحله ی عمل درآید. مردم زمانی که از سکس سخن می گویند ممکن است تعاریف و برداشتهای متفاوتی از آن داشته باشند. این شما هستید که تصمیم بگیرید که سکس برایتان چه مفهومی داشته باشد.

سکس بر صفحه ی تلویزیون یا پرده ی سینما اغلب با سوژه ی رابطه جنسی میان یک زن و یک مرد درآمیخته است. معمولن هم دخول پنیس (کیر) در واژن صورت می گیرد و مرد هم اغلب در این رابطه فاعل است و در بالا و رو قرار دارد.

این البته یک نوع از رابطه جنسی است. روشهای متعدد دیگری هم وجود دارند. چنانچه سکس می تواند لمس بدن کسی با سرانگشتان دست باشد. می تواند برهنه شدن و درهم آمیختن بدنها با یکدیگر باشد. می تواند مزه کردن بدن دیگری با زبان باشد. همچنین سکس می تواند با کسی انجام شود که از شما دور است؛ با کسی که با شما زیر یک سقف نیست اما در چت، دوربین کامپیوتر یا تلفن با شماست. شما همچنین می توانید خود را نوازش کنید یا با خودتان سکس داشته باشید.

مقاربت یا جماع، سکسی است که در آن دخول صورت می گیرد و اغلب به این معناست که اندام جنسی مرد در واژن و یا مقعد (کون) دیگری وارد شده باشد. اما همچنین ممکن است دخول از طریق انگشتان دست یا اسباب بازی ویژه ی سکس انجام شود. لمس و نوازش اندام جنسی با دست، سکس با دست و داشتن سکس بواسطه دهان، سکس دهانی یا اورال سکس نامیده می شود.

ضروری نیست شما همه ی انواع روشهای سکس را امتحان کنید. ضروری نیست که لزومن سکس داشته باشید. اما بسیار خوب است که در این زمینه دانش و آگاهی کافی کسب کنید. دانش و آگاهی که به شما در انتخابتان کمک کند؛ اینکه در صورت لزوم آری و یا نه بگویید.

برخی تصمیم می گیرند که با افراد متعددی سکس داشته باشند. برخی دیگر فقط خواهان حفظ رابطه با یک شریک جنسی در تمام عمر هستند. گروهی هم مایلند بدون سکس زندگی کنند. این کاملن در حوزه انتخاب شخصی شماست.

 

تمایلات متنوع

انسانها تمایلات متنوعی دارند. یک فرد می تواند با محرکی خاص تحریک شود در حا

لیکه فرد دیگر ممکن است آن را نه تنها تحریک کننده نداند بلکه بسیار هم کسالت آور بپندارد. بعلاوه بدنهای ما نیز متفاوت هستند. ما انسانها حساسیت های گوناگونی داریم و هر یک به شیوه ی خاص خود از چیزی لذت می بریم.

 

چه چیز طبیعی است

انسان یک جانورست و همچون جانوران دیگر سکس را صرفن برای داشتن فر

زند انجام نمی دهد. حیوانات خودارضایی می کنند و به روشهای مختلف عمل جنسی انجام می دهند. آنها، هم با حیوانات همجنس و هم با حیوانات دگرجنس خود جفت گیری می کنند. بنابراین

سکس امری طبیعی است. پرسش مردم از نرمال و طبیعی

بودن امری، معمولن از نگرانی های اشان ناشی می شود. آنها می خواهند بدانند آیا اشتباهی صورت نگرفته است. پاسخ این است که هیچ اشکالی در داشتن سکس وجود ندارد  وقتی در آن توافق و رضایت باشد.

اگر در امور جنسی دچار نگرانی بوده و یا با سوالاتی در این زمینه درگیر هستید می توانید با یک سکسولوگ (متخصص مسائل جنسی) مشورت کنید. توصیه می شود در صورت کمک گرفتن از مشاور امور جنسی، حتمن نام و نام خانوادگی واقعی و اوراق هویت او را بخواهید و به ویژه در مشاوره های آنلاین از فرد مدعی، مدارک تخصصی او و جواز مشاوره و چهره ی او را مشاهده کرده و از صحت موارد ذکر شده اطمینان حاصل کنید.

 

توضیح مدیرسایت:

سلسله مطالبی با عنوان “آموزش روابط جنسی”، ترجمه ی کتابی است با نام “LÄTTA SEXBOKEN” به زبان سوئدی نوشته ی “Inti Chavez Perez” و  “Sara Teleman” که در قسمتهای مختلف به فارسی ترجمه شده و به تدریج بر روی وبسایت “ماناو” منتشر خواهد شد. 

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.)

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *