سه زن ترنس بزودی در یک اقدام پیشگامانه، به عنوان افسر پلیس در هند آغاز بکار خواهند کرد

طی اقدامی نوین، احتمال پیوستن زنان ترنس جندر به نیروی پلیس در هند افزایش خواهد یافت.

 

اخیرا” سه تن از پنجاه متقاضی پیوستن به نیروی پلیس در هند که مشکلات را از جلوی راه خود برداشته اند بعنوان افسر پلیس منصوب شدند.   داک شینای، پرابهامون و جاگادیزوران، که خود را Nazriya  می نامد، در ابتدای ماه نوامبر دوره ی آموزشی خود را در منصب های جدید آغاز خواهند کرد.

هند نخستین افسر پلیس ترنس خود به نام پریتیکا یاشینی را سال گذشته پس از یک چالش طولانی قانونی به استخدام درآورد.  این نخستین  نشانه ی موفقیت آمیز از تشویق ترنس ها برای پیوستن فعال به نیروی پلیس بود.

خبرگزاری Hindu گزارش کرده است که Nazriya ضمن تشکر از دولت گفته که امیدوار است جامعه ی هند این افسران و همچنین افسران ترنس در آینده را پذیرفته و از آنان حمایت نماید. او و دو همکار جدیدش  بخوبی از پس آزمون ها و دوره های آزمایشی برآمده و نشان داده اند که شایستگی حضور در منصب های جدید خود در نیروی مسلح پلیس یعنی رده های بالای این نیرو را دارند.

افسران ترنس این فرصت را خواهند داشت تا نقشهایی را بعنوان مرد، زن و یا جنس سوم درخواست کنند. سه سال پیش، دادگاه عالی هند، وضعیت جنسیت سوم و حق تعیین هویت جنسی را برای مردم و بویژه ترنس ها برسمیت شناخت.

یک مقام عالی رتبه ی پلیس گفت: به عنوان یک خط مشی رسمی، پس از این جنسیت سوم واجد شرایط تمام موارد استخدامی توسط هیئت مدیره اداره سربازگیری ایالت تامیل نادو  Uniformed Services Tamil Nadu خواهد بود. وی همچنین افزود: ورود ترنس جندرها، یک نقطه عطف جدید برای پلیس ایالتی است.

مک. بوروانکار؛ مدیرکل دفتر تحقیقات و توسعه پلیس در این ایالت گفت: این یک اقدام مغتنم است و دیگر کشورها باید الهام گرفته و از آن پیروی کنند. او افزود: ما ترنس ها را در  شرایطی ناخوشایند برای قرنها انکار کرده ایم و اینک خوشحالم که جنسیت سوم به عنوان هویتی انسانی در جامعه ی ما برسمیت شناخته شده است.


منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2017/10/02/three-trans-women-are-about-to-become-police-officers-in-a-ground-breaking-move-for-india/

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.)

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *