آمریکا به قطعنامه لغو مجازات اعدام برای ال.جی.بی.تی در سازمان ملل رأی منفی داد

ایالات متحده آمریکا به قطعنامه لغو مجازات اعدام برای افراد ال.جی.بی.تی در سازمان ملل رأی منفی داد؛ این چیزی است که ما هستیم؟ 

ما با متحدان خود در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عراق در برابر این اقدام متحد شدیم! 

 

هفته گذشته، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد طی یک رأی گیری، ممنوعیت و لغو مجازات اعدام برای افرادی که روابط همجنسخواهانه دارند را تصویب کرد. ایالات متحده در کنار 13 کشور دیگر در این رأی گیری، رأی منفی داد. بنگلادش، قطر، ژاپن، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، چین و هند از دیگر کشورهایی بودند که به این قطع نامه رأی منفی دادند. 

این قطع نامه در این راستا طراحی شده بود تا مانع کشورهایی شود که به صورت خودسرانه و تبعیض آمیز با افراد زیر 18 سال، زنان باردار، افراد با ناتوانیها جسمی و ذهنی برخورد می کنند. 

این قطع نامه هم چنین مجازات اعدام برای ارتداد، خدعه و زنا را نیز محکوم کرده است. 

مدیر اجرایی ایلگا، انجمن بین المللی لزبین ها، گی ها، دوجنسگراها، دوجنسه ها و ترنس ها، در این باره می گوید: «این غیر قابل انکار است که فکر کنیم میلیون ها نفر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند که ممکن است به خاطر آن که چه کسی را دوست دارند، اعدام شوند. رناتو سبدینی همچنین در این باره میگوید: «این لحظه بزرگی است که جامعه بین المللی، با چنین قوانین وحشتناکی به مقابله برخاسته است». 

فعالان حقوق بشر با حمایت از این قطع نامه دیدگاه دونالد ترامپ و سفیر ایالات متحده آمریکا، نیکی هالی را مورد انتقاد قرار دادند. اما این هرگز برای چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده و دولت محلی این کشور موضوع جدیدی نیست. ایالات متحده هرگز به هیچ یک از قوانین سازمان ملل برای ممنوعیت حکم اعدام برای هیچ یک از جرائم نیز رأی مثبت نداده است. دولت باراک اوباما نیز یک رأی گیری مشابه در سال 2014 پرهیز کرد هر چند که در این کشور این قانون شامل حال افراد ال.جی.بی.تی نمی شود. 

تایپ کوب، مدیر کمپین بین المللی حقوق بشر در این باره گفت: «نیکی هالی با رأی ندادن به این قطع نامه در برابر جامعه ال.جی.بی.تی جهانی ایستاد تا بتوان استفاده از مقررات وحشیانه ای چون اعدام برای افراد ال.جی.بی.تی در دیگر کشورها ممنوع کرد». 

در حالی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با طراحی این قطع نامه، گامی مهم برداشت اما دولت ترامپ/ پنس با این اقدام بحرانی نشان داد که رهبری بین المللی را در سطح جهان ناکام می گذارد. وی افزود: «نادیده گرفتن این تلاش برای کاهش خشونت در جهان، شرم آور است». 

ایالات متحده آمریکا در رابطه با رأی خود هیچ توضیحی ارائه نکرده است و این نشان دهنده این است که این دولت سعی دارد تا با چنین اتحادی با برخی کشورها، از منافع اقتصادی و استراتژیک خود محروم نشود. در هر صورت سؤالات بسیاری مطرح می شود: آیا این چیزی است که ما از کشور خود می خواهیم؟ آیا این چیزی است که ما هستیم؟ آیا این عدالت است؟ 

بله. چه در گذشته و چه هم اکنون این دقیقاً همان چیزی است که ما هستیم! 

 


منبع: 

https://www.salon.com/2017/10/03/u-s-votes-against-u-n-resolution-condemning-death-penalty-for-lgbtq-people-is-this-who-we-are/

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.)

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *