هشدار “ماناو” به دوستان با هويتهاى جنسی و جنسیتی متفاوت (ال.جی.بی.تی و …) که به دلایل گوناگون نیازمند مشاوره‌ای امن و تخصصی هستند!

هشدار "ماناو" به دوستان با هويتهاى جنسی و جنسیتی متفاوت (ال.جی.بی.تی و ...) که به دلایل گوناگون نیازمند مشاوره‌ای امن و تخصصی هستند!

هشدار “ماناو” به دوستان با هويتهاى جنسی و جنسیتی متفاوت (ال.جی.بی.تی و …) که به دلایل گوناگون نیازمند مشاوره‌ای امن و تخصصی هستند!

در سالها و بويژه در هفته‌های اخیر دیده شده افرادی که فاقد تحصیلات و تخصص، گواهی‌های ضروری و مجوز لازم هستند اقدام به ارائه‌ی خدمات مشاوره از جمله مشاوره‌های روانشناختی و روانکاوی آنلاین کرده و می‌کنند.
متاسفانه در فقدان مراکز ذیصلاح و همچنین عدم دسترسی به این گونه خدمات در ایران و یا در ترکیه، مواردی از سواستفاده افراد مدعی صورت گرفته که اغلب مراجعین نیز تجربیات منفی از نحوه ارائه مشاوره‌ها داشته‌اند. مشاهده و اظهار شده کسانی تحت عنوان ارائه ى مشاوره آنلاین، گاه از نشان دادن چهره‌ی خود امتناع کرده و یا خود را بدرستی و با نام واقعی معرفی نکرده‌اند.
ضروری است بدانید ارائه خدمات روانشناسانه امری ست خطیر و حساس که از عهده‌ی هر فرد فاقد صلاحیتی برنمی‌آید. گاه مراجعین به این گونه مراکز آنلاین کسانی هستند که تجربه خودکشی ناموفق داشته‌اند و این امر حساسیت موضوع را گوشزد کرده و صدچندان می‌کند.
دوستان لازم است که از افراد مدعی در این زمینه بخواهند که با چهره‌ی واقعی و ارائه کارت شناسایی و گواهی تخصصی و مجوزهای لازم تحت مشاوره قرار گیرند و نیز اطمینان حاصل کنند که مشاور یا تیم مشاوره موظف به حفظ اسرار شما هستند.
بدیهی‌ست اگر در امور جنسی/ جنسیتی، وضعیت روانی و هر موقعیت بحرانی دیگر، دچار نگرانی بوده و یا با سوالاتی در این زمینه درگیر هستید می‌توانید با یک متخصص مشورت کنید. اما “ماناو” به تاکید توصیه می‌کند در صورت کمک گرفتن از مشاور، حتمن نام و نام خانوادگی واقعی و اوراق هویت او را بخواهید و به ویژه در مشاوره‌های آنلاین از فرد مدعی، مدارک تخصصی او و جواز مشاوره طلب نموده و چهره‌ی او را مشاهده کرده و از صحت موارد ذکر شده اطمینان حاصل کنید.
“ماناو” اخطار می‌کند درصورت تکرار موارد سواستفاده عناصر فاقد صلاحیت، خود را مسئول مى داند تا نام و مشخصات مراکز و افراد سواستفاده گر را به عموم معرفى نمايد.
سازمان “ماناو
هفتم اکتبر 2017

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *