اندونزی ممنوعیت محتوای تلویزیونی مربوط به ال.جی.بی.تی را بررسی می‌کند

جاکارتا (رویترز)- یکماه پس از پخش کمدی طولانی مدت تلویزیونی اندونزیایی، تولید کنندگان آن، اخطاریه‌ای از طرف کمیسیون پخش، دریافت کردند که بر مبنای آن اعلام شده که شخصیت مرد در این نمایش “لباس و رفتاری زنانه” دارد و بر این اساس استانداردهای پخش نقض شده است.

 

توضیح عکس: مردی اندونزیایی که به اتهام داشتن رابطه جنسی با همجنس خود در باداآچه در تاریخ 23 مه 2017 به ضربات با چوب محکوم شده است.

 

آنیتا والنداری پراساجو؛ سرپرست بازاریابی و روابط عمومی کانال ترانس 7، یک ایستگاه خصوصی که نمایش Opera van Java را پخش کرده، گفت: ما این نمایش را ارزیابی و بلافاصله به کارکنانمان موارد را گوشزد کردیم چرا که بر آن هستیم برنامه‌های مربوط به حوزه ال.جی.بی.تی را به حداقل برسانیم.

پراساجو شاید ناگزیر باشد در آینده در این زمینه تمهیدات بیشتری را به انجام برساند. پارلمان اندونزی با توجه به قوانین ملی مکلف است پخش برنامه های حاوی مضامین ال.جی.بی.تی را تا پایان سال منع کند.

براساس پیش نویش لایحه مزبور که رویترز آن را مورد بررسی قرار داده، قوانین پخش، بر مبنای حذف محتوای مناسبات ال.جی.بی.تی باید تغییر و اصلاح شوند.

قانونگذاران به خبرگزاری رویترز گفته اند این ممنوعیت می تواند شامل فیلمهای درام که در آنها شخصیت های همنسگرا وجود دارند، نمایشنامه های سنتی و کمدی با حضور دگرجنس پوشها یا مردان با لباسهای “زننده!” و همچنین پخش برنامه های حاوی حمایت از حقوق ال.جی.بی.تی باشد.

این اقدام ها در نوع خود گسترده ترین روند رو به رشد خشونت و خصومت علیه جامعه ی ال.جی.بی.تی در سومین کشور دموکراسی در جهان بشمار می آید.


https://www.reuters.com/article/us-indonesia-lgbt/indonesia-considers-ban-on-destructive-lgbt-related-tv-content-idUSKBN1CL0MZ

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *