مدافعین حقوق ال.جی.بی.تی نگران تاثیرات مخرب ترامپ بر آفریقا هستند

ژوزف آچیله تدیو؛ فعال حقوق همجنسگرایان به طور روزمره نگران آزار و اذیت و احتمال بازداشت خود در کامرون است.

دفاع از حقوق ال.جی.بی.تی در آفریقا می تواند خطرناک باشد جایی که بسیاری از کشورهایش قوانین همجنسگراستیزانه دارند. اما در سالهای اخیر مدافعین حقوق ال.جی.بی.تی به مدد حمایتهای جوامع بین المللی قادر بوده اند از سایه بیرون آمده و بیشتر بطور علنی به فعالیت خود ادامه دهند.

در حال حاضر تصمیمات رئیس جمهوری ایالت متحده؛ ترامپ، نگرانی‌های زیادی را در روند از بین بردن دستاوردهای فعالین این عرصه و کاهش حمایتهای بین المللی بوجود آورده است.

ژوزف آچیله می گوید: منع حضور ترنس جندرها در ارتش آمریکا براساس تصمیمات ترامپ، موجب نگرانی های جدی است. وی می افزاید تصمیماتی که در دوران اوباما گرفته و اجرا می شد تا حد زیادی مبتنی بر رعایت حقوق ال.جی.بی.تی چه در آمریکا و تحت تاثیر آن در صحنه ی سیاست خارجی بود. هیلاری کلینتون نیز در مبارزات انتخاباتی اش در حمایت از همجنسگرایان، دوجنسگرایان و ترنس ها قول داده بود که به آن قوانین پایبند باشد.

گرام راید، مدیر برنامه حقوق بشر لزبین، گی، دوجنسگرا و ترنس جندر می گوید: تفاوت وضعیت جدید با قبل این است که حقوق اعضای جامعه ال.جی.بی.تی به صراحت بخشی از سیاست خارجی محسوب می شود. بنابراین گروه های ال.جی.بی.تی در سراسر جهان می توانند بدین گونه به حمایت های اخلاقی و مالی دست یابند.

ایالت متحده آمریکا به دهها کشوری پیوسته است که علیه لوایح و تصمیمات شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه مجازات اعدام و نیز علیه مجاز بودن روابط همجنسگرایانه رای منفی می دهد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است: همجنسگرایی در بیشتر از 33 کشور آفریقایی ممنوع بوده و می تواند در بخشهایی از حداقل 4 کشور موریتانی، سودان، نیجریه و سومالی منجر به مجازات همجنسگرایی شود. در کشورهای شرق آفریقا نیز مانند اوگاندا، کنیا و تانزانیا همجنسگرایی جرم محسوب شود. در تانزانیا اخیرا مسئولان، ارائه خدمات سلامتی را نیز توسط سازمانهای غیردولتی به اعضا جامعه ال.جی.بی.تی متوقف کرده اند.


https://www.reuters.com/article/us-indonesia-lgbt/indonesia-considers-ban-on-destructive-lgbt-related-tv-content-idUSKBN1CL0MZ

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *