انتقاد از خیریه ال.جی.بی.تی به دلیل وجود معیارهایی که مجوز رابطه جنسی با مراجعین را می‌دهد

یک سازمان خیریه ال.جی.بی.تی که درباره کودکان دارای قربانیان تجاوز و جوانان آسیب دیده فعالیت می کند به آن دلیل که کارمندانش از رابطه جنسی با مراجعان منع نمی شوند، مورد نقد قرار گرفته است. 

کارشناسان و متخصصان این زمینه می گویند که از دستورالعمل های موجود در این باره در این خیریه در یورکشایر متعجب شده اند. 

این خیریه خدماتی از جمله ارائه اطلاعات جنسی، آزمایش اچ.آی.وی رایگان، ارائه مشاوره به جوانان و بزرگسالان ال.جی.بی.تی به مشتریان خود می دهد و هم چنین بر روی پروژه ای به نام بلاست که بر روی مردان و پسرانی که تجربه استثمار جنسی داشته اند، کار می کند. 

سیاست های سازمان در این باره می گوید: «ایجاد رابطه جنسی با شخص مراجعه کننده مجاز است اما اگر وی را وارد رابطه 1-2-1 یا رابطه ادامه دار کنید، می تواند نامناسب باشد». 

این قوانین مناسب کار با کودکان نبوده و هنگامی که گاردین درباره این سازمان نوشت، تأکید کرد که این قوانین باید مورد بازبینی قرار بگیرند. 

  آفای مکستد، مدیر اجرایی Survivors Trust، سازمان ملی حمایت از قربانیان تجاوز جنسی و خشونت جنسی، در این باره می گوید: «من از این که چگونه این سیاست کاری نوشته شده است و روابط جنسی شخصی با گیرندگان خدمات حین مشاوره را تأیید می کند، تعجب می کنم. در نهایت برای من قابل قبول آن است که بتوان با گیرندگان این خدمات پس از اتمام خدمات رسانی و آن هم با احتیاط رابطه جنسی برقرار کرد. 

این سیاست به اندازه کافی از آسیب دیدگانی که به مرکز مراجعه می کنند در برابر سوءاستفاده های کارکنان آن حمایت نمی کند. در واقع این حتی یک منشور است که به کارمندان اجازه تعرض جنسی می دهد. 

این سیاست هم چنین بیان می کند: «برای کارمندان مجاز نیست که زمان کاری خود را صرف روابطی کنند که می باید و می توانند در زمان غیر کاری داشته باشند». 

دکتر آلک گرانت، که اوایل امسال روان در رشته سلامت ذهنی از دانشگاه برایتون بازنشسته شد، می گوید: «این سیاست دارای دستورالعمل های بسیار متناقضی است. از یک طرف به آنها گفته شده است که قابل قبول نیست که روابط کاری را به شخصی تبدیل کنند و در ادامه به آنها اجازه می دهد تا با مراجعان خود رابطه جنسی برقرار کنند در حالی که در رابطه یک به یک و حمایتی نیستند». 

او افزود: «رابطه جنسی میان کارمندان و مراجعان می تواند در خیریه های بخش سومی جرم محسوب شود». 

همه خیریه ها منشوری در رابطه با رابطه جنسی میان کارمندان و مراجعان دارند که یا آن را ممنوع کرده یا بسیار محدود. اکثر کارشناسان استدلال می کنند که چنین روابطی می تواند نقش های حرفه ای و تخصصی را مختل ساخته و موجب ایجاد مشکل در بُعد محرمانه بودن خدمات شود. 

این سازمان خیریه اکنون دست به تغییر سیاست خود زده است که البته استدلال کرده بود که بد برداشت شده است. تام دایل، مدیر اجرایی سازمان می گوید: برای مثال اگر یکی از کارمندان ما در یک بار، باشگاه، کلاب یا هر جای دیگری اقدام به توزیع کاندوم به عنوان ارائه خدمات جنسی کند و در محیطی دیگر یکی از کسانی را که این خدمات را دریافت کرده اند، ملاقات کنند و هر دو جذب یک دیگر شوند، چرا نباید بتوانند با یک دیگر رابطه جنسی برقرار کنند و ما به چه حقی می توانیم از آن جلوگیری کنیم؟ چیزی که غیر قابل قبول است ایجاد این ارتباط در زمان کاری است». 

او اضافه می کند: «قابل قبول است که سیاست ما موجب کژفهمی قرار بگیرد اما باید تأکید کنیم که در کنار سیاست هایمان برنامه های حفاظتی خاصی برای مراجعان و هم چنین کارمندان مان داریم». 


https://www.theguardian.com/society/2017/oct/22/lgbt-charity-criticised-over-staff-guidelines-allowing-sex-with-clients

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *