دراک کوئین ها در خلال داستان گویی، به کودکان در مورد ال جی بی تی آموزش می دهند.

 

 

کودکان در باره ی ترنس جندرها، هموفوبیا و حقوق ال جی بی تی ها از خلال داستان ها آموزش می بینند.

 

“سازمان زمان داستان دراک‌کوئین ها”، واقع در بریستول، با امید فراهم آوردن مدل های عینی از نقشهای کوئیر برای کودکان بنیان گذاشته شده است.

خالق این موسسه، فارغ التحصیل رشته ی حقوق دانشگاه بریستول؛ توماس کنهام امیدوار است که در خلال آموزش مهارت های مهم یادگیری به نسل بعدی نشان دهد که تفاوت امری است خوب و مثبت.

او که 26 سال دارد از طرح مشابه ای با نام “ساعتی با داستانهای دراک کوئین” در آمریکا الهام گرفته تا پروژه ی خود را راه اندازی کند.

در اوایل سال جاری، وی به خبرگزاری بریستول پست گفته بود: “برای من این پروژه در مورد دراک کوئین های ست که به فراهم آوردن سرگرمی و آموزش در زمینه ی موضوعاتی همچون زن ستیزی، همجنسگرایی، نژادپرستی، ال.جی.بی.تی و سیال بودن جنسیت به روشی می پردازند که برای کودکان قابل درک و فهم باشد.

نژاد پرستی، همجنسگرایی، زن ستیزی و امثال آن، همه رفتارهای آموخته شده هستند – ما با هیچ نوع از نفرت متولد نمی شویم، بلکه در طول زمان، نفرت آموزش داده می شود. و بنابر این اگر پروژه هایی مانند این بتوانند راهی هر چند کوچک درجهت اجتناب یا محدود کردن آن ایجاد کنند، پس می توان آن را خوب ارزیابی کرد.

مسئولان مهدهای کودک که در این زمینه تیم های حمایتی استخدام می کنند می گویند جلسات متعددی نیاز است تا کودکان با کسانی  روبرو شوند که در سنین پایین با محدودیت های جنسیتی سختگیرانه در چالش بوده اند  تا آنها را بر علیه جرایم نفرت انگیز تحت تاثیر قرار دهند.

جان و. سالیوان، رئیس اجرایی بنیاد اوان کودکی لندن می گوید: فراهم آوردن فضایی که در آن کودکان قادرند کسانی را ببینند که با محدودیت های جنسیتی سختگیرانه مبارزه می کنند به آنها این تصور و توانایی را خواهد داد که خود را آن گونه که مایلند معرفی کنند.

او طی مصاحبه ای به رادیو بی بی سی لندن می گوید که این بسیار خوب بوده که مردانی که در پوشش زنانه هستند در معرض دید کودکان قرار داده می شوند زیرا کودکان تا سن سه سالگی بسیار پذیرنده تر هستند.

وی افزود: آنها در سه سالگی آغاز به فراگیری همه ی “ایسم” هایی می کنند که بزرگسالان آنها را به طور موثری توسعه داده اند.

این مرکز جلساتی را در زمستان سال جاری در هفت مهدکودک توسط بنیاد اوان کودکی لندن برگزار خواهد کرد. در صورت موفقیت آمیز بودن، این جلسات در سراسر 37 مهد کودک دیگر گسترش خواهد یافت.

جلسات این پروژه که از ماه می آغاز شده است شامل حضور دراک کوئین هایی ست  که در حوزه ی مسائل متعددی کتابخوانی می کنند. بعلاوه فعالیتهایی همچون نقاشی کردن چهره و دیسکوی دراک ها می باشد.

دیلیس داوس، روان درمانگر کودک، معتقد است که این طرح می تواند چشمان کودکان دو تا سه ساله را به یکی از اساسی ترین واقعیت های موجود در بشر بگشاید. این طرح تا اندازه ای آشکارا و علنی است چنانچه ممکن است کودکان تصور کنند ترنس جندر هستند اما به هر حال بهتر از این است که آموزشهای اینچنینی وجود نداشته باشند.

توماس می گوید نقطه ی منفی این طرح چیزی است که مرا درگیر خود کرده است. او به بریستول پست گفت: “من به عنوان یک پدوفیل خوانده می شوم که قصد دارد موسسه “زمان داستان دراک کوئین” را بنیان بگذارم و متهم شده ام که کودکان را تحریک و تشویق می کنم که همجنسگرا باشند. خوشبختانه تنها یک از هزار اینگونه فکر می کنند.

من سعی می کنم به این گونه واکنش ها به عنوان نکته ی منفی امری نگاه کنم که در تلاش هستیم تا تغییرش دهیم؛ در واقع بدینگونه است که مرا درگیر خود ساخته و اینکه به عنوان یک مرد همجنسگرا من ناگزیرم با چنین نظرات وحشتناکی هم در طول زندگی خود سروکار داشته باشم. اما باید بگویم این طرز نگرش تاثیری در روند کار ما نخواهد گذاشت.

 


منبع: http://metro.co.uk/2017/11/12/drag-queens-are-teaching-children-about-lgbt-issues-through-storytelling-7073197/

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *