رئيس دانشگاه كارديف: “چرا به همكارانم گفتم كه دوجنسگرا هستم”

 

وقتی رئیس دانشگاه کاردیف، آماده ارسال ایمیل ماهانه به کارکنان دانشگاه بود، انگشتانش کمی بیش از حد معمول روی دکمه ارسال مکث کرد. به این خاطر که پروفسور کالین ریوردن، علاوه بر انجام امور آکادمیل معمول و موارد مربوط به کامپاس دانشگاه، یک توضیح کوچک مبنی بر دوجنسگرا بودن خود به ایمیل اضافه کرده بود.

پروفسور ریوردان که از سال 2012 به این سمت منصوب شده، گفته است که وقتی ماه گذشته ایمیل را می فرستاده، حس کرده که علنی سخن گفتن در این باره بسیار با اهمیت است. اما چرا او هویت خود را آشکار کرد.

او توضیح می دهد که روز جهانی “برون آیی دوجنسگرایان” را علیرغم آویخته شدن پرچم رنگین بر سر در دانشگاه از دست داده است.

او به بی بی سی ویلز گفت: “وقتی متوجه شدم روز برون آیی دوجنسگرایان را از دست دادم، احساس کردم مهم است که بگویم این مناسبت مرا تشویق کرده و مایلم از آن حمایت کنم. می خواستم بدینگونه نشان دهم که کمک به علین شدن دوجنسگرایان اساسن امر مثبت و خوبی ست. اما این حرکت بود که می توانست موجب شگفتی هفت هزار تن از کارکنان و همکان نزدیکم شود.

پروفسور ریوردان گفت: علیرغم مدتی که رئیس دانشگاه کاردیف بوده ام و همچنین زمانی که معاونت دانشگاه Essex را برعهده داشتم، هرگز در این باره با کسی سخن نگفته بودم. البته هرگز به عمد آنرا به عنوان راز مخفی نکرده ام اما هیچوقت ضرورت بیان آن را پیش از این احساس نکرده بودم. البته روشن است هر کسی که من با او در رابطه و پیوند بوده ام، از هویت و گرایش من آگاه بوده است، اما واقعن دلیلی شاید وجود نداشت که همکارانم هم بدانند. همین امر باعث شده بود بسیار مرا “استریت/دگرجنس گرا” تصور کنند.”

پروفسور ریوردان همچنین افزود: “وقتی به دانشگاه کاردیف پیوستم از من دعوت شد که به حمایت از شبکه ال.جی.بی.تی بپیوندم. بعدها در یک مقاله که توسط آنها منتشر شده بود خواندم که مرا “دوست استریت” معرفی کرده اند.

این مسئله باعث شد که احساس خوبی نداشته باشم که دیگران مرا چیزی که نیستم یعنی استریت تصور کنند. بنابراین حرف زدن در باره هویتم موجب تصحیح این تصویر غلط شد.

 

این حرکت همچنین به پروفسور ریوردان اجازه داد تا حمایت علنی و صریح خود را از جامعه دوجنسگرایان نشان دهد جامعه ای که وی معتقد است همچنان با مشکلات بسیاری روبروست.

او می گوید: “علنی شدن برای کسانی که دوجنسگرا هستند مشکل بزرگی است چرا که آنها اغلب نیاز ندارند که آن را ذکر کنند. دوجنسگرا بودن تا حدی نامرئی است وقتی که مردم احتمالا همجنسگرا بودن را راحت تر متوجه می شوند. این یک کلیشه ای ست که دشواری های خاص خود را بهمراه دارد.”

او افزود: “به من گفته شد که گی هستم و دارم اینرا انکار می کنم. همچنین به من گفته شد چیزی به نام دوجنسگرایی وجود ندارد و همچنین گفته شد که هر کسی به نسبتی دوجنسگراست  که به نظرم تحقیرآمیز است. من هرگز متهم به بی قیدی جنسی نشده اما ممکن است این اتفاق بیفتد. برخی انسانها ممکن است خود را از دایره ی جامعه ال.جی.بی.تی خود را بیرون احساس کنند چرا که منحصرا گی نبوده باشند. اغلب افراد دوجنسگرا مورد ظن و تردید هستند. گویی یقینی در مورد هویت آنها به طور قطع حاصل نمی شود.

او گفت: سخن گفتن علنی در مورد دوجنسگرا بودنش آسان نبوده است. اینکه تصمیم بگیرم که چنین ایمیلی را برای هزاران تن بفرستم کاملا همراه با نگرانی و استرس برایم بود. این برای من مسئله بزرگی نبود بلکه بعکس می دانستم که این برای دیگران مسئله ای بسیار بزرگ است. این حرکت به نوعی خود را در معرض چشم قرار دادن بود و می دانستم ممکن است برخی واکنش بدی نشان دهند.

هر چند واکنشها به این خبر مثبت بود چرا که برخی از کارکنان اظهار کرده اند که علنی شدن وی آنها را تشویق می کند که ساده تر در مورد مشکلات خود فکر کنند. اما شاید شگفت انگیزتر از همه، احساس رهایی و آسودگی خود پروفسور ریوردان بود.

او می گوید: الان احساس می کنم بیش از گذشته خود واقعی ام هستم گویی بار از روی من برداشته شده است. اینکه با اطرافیان خودم به صداقت رفتار کرده ام. در این یک احساس روشنی از آزادی است.


منبع: http://www.bbc.com/news/uk-wales-41946549

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *