ترامپ، سیاهپوستان و ال.جی.بی.تی را حذف کرد!

خبرنگاران سیاهپوست و کوئیر (ال. جی. بی. تی.) برای اولین بار پس از سالها، از لیست مهمانهای کاخ سفید در مراسم کریسمس حذف شدند.

 

ترامپ، خبرنگاران سیاهپوست و خبرنگاران دگرباش را از مهمانی سالانه ی رسانه ها به مناسبت کریسمس حذف کرد.

این نخستین بار است که پس از رئیس جمهوری جورج دبلیو بوش، خبرنگاران ال. جی. بی. تی از فهرست مهمان ها حذف می شوند و همچنین این اولین بار در بیست سال گذشته است که ژورنالیست های سیاهپوست از این مهمانی نادیده گرفته می شوند.

کریس جانسون، مسئول سیاسی و خبرنگار ویژه کارخ سفید در رسانه ی واشنگتن بلید، یکی از قدیمی ترین انتشارات ال. جی. بی. تی در جهان، از جمله کسانی است که به این مهمانی دعوت نشده است.

کریس جانسون به نشریه ایندیپندنت می گوید: اولین واکنشم این بود که گمان می کردم پیش از مراسم شکرگذاری دعوت شوم. اما در پی یافت علت حذف شدنم از فهرست مهمان ها، پس از ارسال ایمیل به مقام های متعدد کاخ سفید، هیچ کدام از آنها نتوانستند پاسخ قانع کننده ای به پرسشم بدهند.

جانسون در این نشست خبری با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته فقط دوبار به کاخ سفید فرا خوانده شده گفت: گویا این رویه دبیرخانه مطبوعاتی کاخ سفید است که در نشست های ویدئویی رسانه ها مرا دعوت نکنند.

کریس جانسون معتقد است که مسئله دعوت فقط نوعی انطباق با خط مشی دولت است که تلاش دارد افرای ال. جی. بی. تی را حذف کند.

اپریل د. رایان؛ خبرنگار کاخ سفید و رئیس دفتر واشنگتن دی. سی. برای شبکه های رادیویی شهری آمریکا که سیاهپوست است نیز از این فهرست، حذف شده است.

خانم رایان به “واشنگتن پست” گفت: من فکر نمی کردم از لیست مهمانی امسال حذف شوم. فکر می کنم آنها به هر دلیلی مرا دوست ندارند و این رفتار آنها برای من بسیار اهانت آمیز است.

خانم رایان در تمام بیست سال گذشته در مهمانی سال نو دعوت می شده است. گزارشگران نیویورک تایمز، واشنگتن پست و پولیتیکو به طور معمول همیشه دعوت شده اند.

CNN، هر چند تصمیم گرفته است که این رویداد را در سال جاری تحریم کند.

این اولین بار نیست که ترامپ، جامعه ی ال. جی. بی. تی را از قلم انداخته است.

 


منبع: http://www.pinknews.co.uk/2017/12/05/lgbt-and-black-reporters-left-off-white-house-christmas-party-guest-list-for-first-time-in-years/

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *