آمار متقاضیان تغییر جنسیت در ایران

“خبرنامه دانشجویان ایران” ضمن نقل قول از جانب حسین ابراهیمی مدیر گروه فقه مرکز ملی روز چهارشنبه بیست دیماه در حاشیه کارگاه آموزشی “فقه پزشکی” که در دانشگاه علم پزشکی اصفهان برگزار شد نوشت: براساس آمار رسمی حدود 300 هزار تن در کشور متقاضی تغییر جنسیت هستند و برای این کار به گزشکی قانونی مراجعه کرده اند.
ابراهیمی هیچگونه اشاره ای به معیارهای علمی تشخیص در روند تغییر و تطابق جنس در مصاحبه خود نکرده است.
این وبسایت خبری در ادامه می افزاید: حسین ابراهیمی آمار غیررسمی در باره متقاضیان تغییر جنسیت در ایران را بسیار بیشتر از این رقم و حدود 2 برابر آن تخمین زده می زند.
حسین ابراهیمی در جمع خبرنگاران ادعا کرده است که “افراد بسیاری از کشورهای دیگر بویژه کشورهای همسایه برای تغییر جنسیت به ایران می آیند زیرا بر اساس مسائل قانونی و فقهی و فتوای برخی علما، مجوز تغییر جنسیت به افراد متقاضی مشمول احکام صادره در کشور داده می شود اما در برخی کشورها این مجوز به سختی صادر می شود.”
وی در این مصاحبه به مشکلات روند تغییر جنسیت و نیز کیفیت عمل های جراحی در ایران و عدم حمایت از جامعه انسانی ترنس سکسوئل های هیچ اشاره نکرده است. ابراهیمی فقط به جنبه های فقهی انجام عمل تغییر جنسیت پرداخته و گفته است: به عنوان مثال اگر زن و مرد با یکدیگر ازدواج کرده باشند و پس از ازدواج یکی از آنها خواهان تغییر جنسیت باشد مسائل مختلف فقهی مانند حکم ازدواج و مهریه مطرح می شود.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی بر اساس احکام و فتواهای موجود درباره ترا جنسیتی برای انجام عمل تغییر جنسیت مجوز می دهد، اظهار کرد: ما به این احکام، ‘ سُلطانیه ‘ می گوییم بطوریکه بر اساس فتوای خمینی تغییر جنسیت یک ضرورت اجتناب ناپذیر داشته باشد، اشکالی ندارد هرچند تا جایی که می شود از مقدمات حرام باید پرهیز شود.

خبرنامه دانشجویان ایران می نویسد: کارگاه آموزشی فقه پزشکی با شرکت حدود 100 نفر از روحانیانی که در بیمارستان های استان اصفهان مشغول خدمات رسانی به بیماران و پزشکان در مسائل معنوی و اخلاقی و پاسخگویی درباره مسائل شرعی هستند، برگزار و موضوع هایی مانند سقط جنین و فروعات آن و تلقیح مصنوعی و مسائل مختلف فقهی مرتبط با آنها در این کارگاه مطرح و درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

http://iusnews.ir/fa/news-details/255334/

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *