کنسول لزبین شورای شهر در برزیل به قتل رسید

یک لزبین؛ مشاور شورای شهر ریودوژانیرو در برزیل به قتل رسید؛ جاییکه هر روز بیش از یک تن کشته می شود

ماریل فرانکو، مشاور شورای شهرRio de Janeiro ، روز چهارشنبه به طرز وحشیانه ای به قتل رسید و موجب برگزاری تظاهرات گسترده ای در سراسر برزیل شد. فرانکو که به عنوان یکی از اعضای جامعه ی LGBT شناخته می شد، توسط دو تن به ضرب گلوله کشته شد که به عنوان یک ترور هدفمند گزارش شده است.

فرانکو اهل فاولای برزیل بود، جایی که در آن یک چهارم جمعیت ریو در فقر زندگی می کنند و زمانی که او برای مردم رنجدیده و علیه خشونت پلیس مبارزه می کرد در سال 2016 انتخاب شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، دو مرد نه بار به سوی ماشینی شلیک کردند که حامل فرانکو و راننده ی آن آندرسون پدرو گومز بود، که منجر به کشته شدن هر دو شد. اما یکی از پرسنل مطبوعاتی که در صندلی عقب نشسته بود زخمی شد، اما جان سالم به در برد. مارسلو فریکس

Demonstrators react outside the city council chamber ahead of the wake of Rio de Janeiro’s city councillor Marielle Franco, 38, who was shot dead, in Rio de Janeiro, Brazil March 15, 2018. REUTERS/Ricardo Moraes

و از حزب سوسیالیزم و آزادی فرانسه گفته است: “صحنه به وضوح نشان از یک اعدام بدست می دهد. تمامی گلوله ها بطرف فرانکو شلیک شده است و از جانب فردی حرفه ای صورت گرفته است.

خشونت علیه LGBT در برزیل همیشه در حد بالایی است؛ جایی که بیش از 40 درصد از خشونتهای همه ی جهان بر ضد LGBT رخ می دهد. طبق گزارش Grupo Gay de Bahia در سال 2017، 387 مورد قتل به دلیل همجنس هراسی و گی هراسی یعنی در هر روز بیشتر از یک قتل رخ داده است.

جندیرا کویروس از سازمان عفو بین الملل برزیل به نیویورک تایمز در سال 2016 گفت: “خشونت  های ناشی از همجنسگراهراسی به سطوح بحرانی رسیده و به مراتب شدیدتر شده است.


منبع: http://www.newnownext.com/assassination-marielle-franco-brazil/03/2018/

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *