سخنرانی مهناز قزلو در بیست و نهمین کنفرانس بنیاد پژوهشهای زنان – استکهلم

موضوع: مطالعه پیوند جنبش کوئیر و جهانیسازي در زمینه گسترش ارتباطات از طریق شبکه هاي حمایتی

چکیده:
ارتباط نزدیک میان فمینیسم و جنبش کوئیر، اشتراکات در چالشهاي این دو جنبش و تشابه مطالبات، ارتباط آنها را با جامعه جهانی تبدیل به یک ضرورت کرده است.
جنبش کوئیر داراي ویژگیهاي خاصی است که آن را ناگزیر از نفوذ آن به جنبشهاي دیگر میکند، ساختار آن فراتر از دوگانگی جنسی است و به طور گستردهاي شامل طبقات اجتماعی اشتغال، گرایش جنسی، هویت و غیره میشود.
سئوال این است؛ رابطه بین جنبش کوئیز و موضوع جهانی شدن براي ایجاد، گسترش و پیوستن ارتباطات آن از طریق شبکههاي حمایتی و همبستگی در روند افزایش قدرت چنین جنبشهایی چیست؟
در این سخنرانی، مولفه ها و متغیرهاي جنبش کوئیر ایران در مقایسه با یک کشور خاورمیانه یعنی ترکیه و یک کشور اروپایی یعنی سوئد مورد بررسی قرار میگیرد.
مهناز قزلو دارنده مدرك کارشناسی ارشد مدیریت از کشور انگلستان است. او دبیر سازمان ماناو Manav در سوئد است که به آگاهی‌رسانی در زمینه حقوق دگرباشان و حمایت از حقوق آنان در این کشور می‌پردازد. مهناز، مشاور موسسه بین‌المللی توسعه دموکراسی و عضو هیات مدیره سازمان حقوق دگرباشان سوئد هم هست. او به عنوان روزنامه‌نگار مستقل، مدافع حقوق زنان و برابري جنسی/جنسیتی فعالیت می‌کند.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *