‘راه اندازی دبیرخانه دانشجویان ترنس در دانشگاه تهران’

وبسایت خبری بی بی سی روز گذشته خبر راه اندازی دبیرخانه دانشجویان ترنس در دانشگاه تهران را منتشر کرد.

این وبسایت خبری نوشت: منصوره السادات صادقی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت در سازمان امور دانشجویان از راه اندازی دبیرخانه ای برای دانشجویان ترنس (تراجنسیتی) در دانشگاه تهران خبر داد.

این گزارش خبری به نقل از ایرنا می افزاید منصوره السادات صادقی گفته است “دانشجویان متقاضمدیرکل دفتر مشاوره و سلامتمدیرکل دفتر مشاوره و سلامتی در سراسر کشور می توانند از طریق مراکز مشاوره با این دبیرخانه ارتباط برقرار کرده و مسائل خود را مطرح کنند. مسائل و دغدغه های دانشجویان ترنس در صورت تایید پزشک از طریق این دبیرخانه قابل پیگیری است.”

پایگاه خبری ایرنا نیز نوشت: منصوره السادات صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، اظهار کرد: برای نخستین بار به منظور رسیدگی به مسائل دانشجویانی که با موضوع «ترنس» (ترا جنسی ) درگیر هستند دبیرخانه ای به عنوان پایلوت ایجاد شده است .
وی در مورد نحوه ارتباط دانشجویان ترنس با این دبیرخانه توضیح داد: دانشجویان متقاضی در سراسر کشور می توانند از طریق مراکز مشاوره با این دبیرخانه ارتباط برقرار کرده و مسائل خود را مطرح کنند.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، گفت: مسائل و دغدغه های دانشجویان ترنس در صورت تایید پزشک از طریق این دبیرخانه قابل پیگیری است.
صادقی افزود: دانشجویان ترنس مانند سایر دانشجویان در کلاس های درس حاضر می شوند و به دانشگاه رفت و آمد می کنند اما مسائل خاص خودشان را دارند و گاهی مسئله آنها در خانواده مورد پذیرش قرار نمی گیرد که می توانند در دبیرخانه نسبت به حل مشکلات خود اقدام کنند.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *