اولین زن همجنسگرا در سمت مدیر عامل دانشگاه مهندسی فضای سبز در بریتانیا

النا رودریگز-فالکون، مهندس مکزیکی همجنسگرا، مسئولیت یک دانشگاه مهندسی جدید در هرفورد انگلستان را به عهده خواهد داشت.

 

رودریگز-فالکون که پروفسور سابق آموزش و پرورش مهندسی در دانشگاه شفیلد بوده است، اولین زن همجنسگرایی است که در سمت مدیر عامل دانشگاه مهندسی فضای سبز در بریتانیا در طی 40 سال گذشته منصوب شده است.

رودریگز-فالکون در مصاحبه ای با The Guardian، گفت: “به نظر می رسد زنان در حال بررسی مشاغل برای انتخاب شغلی که برای آنها به عنوان یک متخصص ارزش قائل است، هستند. مهندسی حرفه ای است که میتواند توانمند ساز باشد. یک مهندس چیزی نیست جز کسی که قادر به حل مشکلات جهان است.

او همچنین ضمن انتقاد از سطح سیستم آموزشی انگلستان، گفت که نوجوانانی که بدون دانش کافی از ریاضیات و فیزیک که نتوانسته اند بالاترین نمرات را در این رشته را کسب کنند، معمولا نمیتوانند به دوره های آموزشی عالیه در رشته مهندسی راه پیدا کنند. او گفت دانشگاه تحت مدیریت او لزوم ارائه نمره های بالا به عنوان پیش نیاز برای پذیرش در این دوره های تحصیلی را از بین می برد.

او گفت: “ما می خواهیم سطح آگاهی دانشجویان از ریاضیات GCSE را بالا ببریم. هدف ما، کمک به دانشجویان در یادگیری سریع نوع خاصی از ریاضیات که مورد نیاز آنها با ارائه ابزارهای لازم خواهد بود.”

علیرغم نگرش مثبت به دوره های ارائه شده توسط این دانشگاه، منتقدین بر این باورند که این دوره ها بر اساس نیازهای صنعت طراحی شده اند.

رودریگز-فالکون، اما علی رغم انتقاد ها از اجراء و عملی شدن این پروژه ها هیجان زده است. او به گاردین گفت: می دانم که این نوع آموزش برای همه مناسب نیست. این دوره های علمی تخیلی برای گروه ویژه ایی از مخاطبان طراحی شده اند. من این شغل را قبول کردم که شاهد موفقیت این پروژه باشم. تصور می کنم موفقیت این دانشگاه و قابلیت آن برای پرورش مهندسان نخبه ممکن است یکصد سال طول بکشد. از آنجایی که من بچه ندارم، این دانشگاه میراث من خواهد بود.

منبع:

https://www.gaystarnews.com/article/lesbian-mexican-engineer-appointed-ceo-of-upcoming-uk-university/#gs.1InPyQo

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *