با افزایش آگاهی اجتماعی ، ژاپنی های بیشتری هویت خود را ال . جی . بی . تی معرفی می کنند

با افزایش آگاهیهای اجتماعی، ژاپنی های بیشتری، هویت خود را ال. جی. بی. تی معرفی می کنند.
بر اساس یک تحقیق که توسط موسسه Advertising Giant Dentsu انجام شده، حداقل یک از یازده تن از شهروندان ژاپن خود را همجنسگرا، دوجنسگرا و ترنس جندر می دانند. این در حالی ست که بیش از دوسوم پاسخ دهندگان با حروف اختصاری Lgbt آشنا بوده اند.
در میان ۶۰۰۰۰تن که سن آنها از ۲۰ تا ۵۹ سال بوده و بصورت آنلاین به این پرسشنامه جواب داده اند، ۸,۹رصد خود را به عنوان ال.جی.بی.تی معرفی کرده اند. این رقم، ۱,۳درصد افزایش نسبت به تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۵ توسط همان موسسه را نشان می دهد.
این تحقیق همچنان نشان می دهد که ۶۵,۵درصد از پاسخ دهندگان می دانند و یا شنیده اند که حروف اختصاری LGBT برای اقلیت های جنسی بکار می رود. در سال ۲۰۱۵، تنها ۳۷,۶ درصد پاسخ مشابه ای داده اند.
تقریبن ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان اظهار کرده اند که مایل به کسب اطللاعات بیشتر و درک عمیق تری در باره جامعه ی LGBT هستند برای ححصول اطمینان از اینکه مبادا موجب ناراحتی آنها را فراهم آورند.
در میان پاسخ دهندگان که خود از اعضای جامعه ی ال.جی.بی.تی هستند، ۶۵,۱ درصد اظهار داشته اند که در زمینه علنی شدن در ژاپن، آنها در مورد وضعیت هویت شان، سکوت کرده بودند.
در رابطه با ازدواج همجنسگرایان و قانونی بودن آن در برخی کشورهای غربی، ۷۸,۴درصد پاسخ داده اند که با آن موافقند.
هرچند تعداد گواهی های صادر شده از سوی شهرداری ها در مورد پیوند همجنسگرایان رو به افزایش است اما همچنان حق ازدواج قانونی منحصر به زوج های دگرجنسگراست.
هنوز اظهارنظرهای تبعیض آمیز علیه جامعه ی ال.جی.بی.تی رخ میی دهد. اخیرن یک سیاستمدار به نامKatsnei Hirasawa گفته است که “اگر همه بخواهند LGBT شوند، کشور سقوط خواهد کرد”. پس از واکنشهای تند نسبت به این اظهار نظر، وی اذعان داشت حقوق اعضای جامعه ی LGBT باید رعایت شود.

منبع : www.japantimes.co.jp
(ترجمه توسط ماناو ، کپی با ذکر منبع مجاز است )

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *