اولین مرکز ال جی بی تی در اوکلندِ کالیفرنیا تأسیس شد

اوکلند، شهری است که بیشترین تنوع نژادی را در آن می توان مشاهده کرد و این شهر و فرهنگش، چیزهای زیادی برای گفتن دارد. اما یک موضوع در این شهر همیشه مسکوت مانده بود.

تا پیش از این، اوکلند تنها کلان شهری بود در کالیفرنیا که دارای مرکزی برای افراد ال جی بی تی نبود اما به تازگی جف میر و جو هاوکینز مرکز ال جی بی تی اوکلند را تأسیس کرده و درب های آن را به روی عموم گشودند؛ دو نفری که بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با آن چه کرده اند که در خلاف و تضاد با منفعت جامعه ال جی بی تی است. میر، مدیر اجرای و هاوکینز، رئیس هیئت مدیره این مؤسسه هستند.

همان طور که این افراد به دنبال ایجاد تمرکز میان اجتماع ال جی بی تی شهر خود هستند، یک نکته شفاف و واضح است: مسائل مختلفی در اوکلند وجود دارند. نخست، آن که یافتن و اختصاص مکانی برای تأسیس این مرکز کار سختی بوده که نهایتاً توسط آنان به انجام رسیده است. مکانی کوچک اما به خوبی سازمان دهی شده که در طبقه بالای یک تلفن فروشی واقع شده است. این یکی از دلایلی است که موجب شده تا کنون تأسیس این مرکز به طول بیانجامد. هاوکینز در این باره به The Advocate چنین می گوید: ما حدود 15 دقیقه با سن فرانسیسکو فاصله داریم و سن فرانسیسکو شهری است که مملو از تاریخ ال جی بی تی است. ال جی بی تی اوکلند برای سال های متمادی به دلیل همین نزدیکی فاصله نادیده انگاشته شده است و بارها این جمله رو شنیده است: «اوه! خب میتونی بری سن فرانسیسکو»!

اگر شهر طلایی سن فرانسیسکو با طی مسافتی حدود 15 دقیقه قابل دسترسی است اما تمام آن چه که ال جی بی تی اوکلند می خواهد را فراهم نمی کند. هاوکینز می گوید: «تا وقتی که در این شهر زندگی نکنی نمی دانی که سن فرانسیسکو تمام آن چه که درباره اش گفته می شود نیست و لزوماً دارای تمام آن تنوع و تکثری که بدان مشهور است؛ مردم زیادی از سن فرانسیسکو به اوکلند کشیده شده اند و این باعث شده تا تراکم تنوع در این شهر نیز بسیار بالا برود؛ به خصوص در اجتماع ال جی بی تیِ جامعه».

از دید هاوکینز دلیلی که موجب اختصاص  مرکزی برای ال جی بی تی اوکلند می شود دقیقاً همان دلیلی است که تا کنون موجب نادیده انگاری درباره آن شده است: «از آنجا که اوکلند مملو از آمریکایی- آفریقایی ها و درگیر با مقوله خشونت است؛ به همین دلیل سابقه طولانی ای در مقابله با نابرابری اجتماعی و تلاش برای اعمال عدالت اجتماعی دارد.

هاوکینز باور دارد که آینده ای بسیار متفاوت و متحول به دلیل تفاوت و تکثر قومی و نژادی در اوکلند وجود خواهد داشت. در این شهر هم چنین تعدادی لاتینوها و آسیایی ها نیز بسیار زیاد است.

اما مشخصه های بارز این مرکز ال جی بی تی در اوکلند چیست؟ این مرکز چه چیزهایی ارائه می کند که خارج از آن نمی توان آنها را دید.

هاوکینز می گوید: «ما کاری نباید انجام دهیم. ما در اوکلند هستیم و این کافی است! تکثر اینجاست. وقتی دربها را باز کنیم. شهر وارد خواهد شد. بیش از 300 داوطلب و کارمند در همین زمان کوتاه به ما پیوسته اند. و از آنجا که اینجا اوکلند است، تنوع چشمگیری مشاهده می شود».

متنوع و متکثر بود دقیقاً قلب آن چیزی است که میر و هاوکینز برای انجامش در سر دارند. هاوکینز می گوید: «وقتی در شهری زندگی می کنید که تنوع قومیتی حرف اول را می زند، دیگر برایتان سخت نیست که با چالش های دیگری نیز مواجه شوید.

هاوکینز هم چنین تأکید می کند که: «مثل بسیاری دیگر از انجمن ها ما هم نمی توانیم از شور و هیجان هایمان تغذیه کنیم و نیاز به بودجه مالی داریم. به همین سبب سخت کار می کنیم تا بتوانیم بودجه سازی کنیم تا مطمئن شویم که این مرکز پایدار باقی خواهد ماند.

برای آشنایی بیشتر با این مرکز این وبسایت که مملو از محتوای مرتبط با جوانان، سلامتی، مسائل ترنس ها و غیره است را مشاهده کنید:

https://www.advocate.com/pride/2017/9/08/oakland-gets-its-first-lgbt-center


ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *