پیوستن صدها تن به راهپیمایی پراید در هند

خبرگزاری آسوشیتدپرس – 12 نوامبر 2017 – دهلی نو

صدها تن به راهپیمایی مراسم راهپیمایی پراید در هند پیوستند جایی که همجنسگرا بودن غیرقانونی ست.

صدها تن از مدافعین و فعالان حقوق همجنسگرایان در حالیکه بسیاری لباسهای رنگارنگ به تن داشته و برخی بادکنک های رنگی حمل می کردند روز یکشنبه در دهلی نو، مراسم پراید را جشن گرفتند. این در حالی ست که در این کشور همجنسگرایی همچنان غیرقانونی تلقی می شود.

مردم در حالی دهمین مراسم پراید کوئیر را با نواختن بر طبلها برگزار کرده و با قوانین موجود مخالفت نشان دادند که امیدوار به تغییر فوری آنها هستند.

تیش آناند که کلاه گیس خاصی بر سر داشت گفت که آنرا از یک شخصیت کانال دیزنی هانا مونتانا الهام گرفته است. او ضمن صحبتهایش افزود: “من نمی فهمم چرا آنها عشق را مجازات می کنند.”

ماناک متیانی، یکی از سازمان دهندگان مراسم گفت که ثروت و تحصیلات وی به او اجازه می دهد تا به طور آشکار بعنوان همجنسگرا زندگی کند اما این امر برای کسانی که از امتیازهای اجتماعی ی کمتری برخوردارند بسیار دشوار است.

وی افزود: ما برای حقوق برابر شهروندی همه ی انسانها در این کشور مبارزه می کنیم، بدین معنا که تمامی افراد حق دارند آنگونه که مایلند زندگی کنند.

قانونگذاران هند برای همجنسگرایی تا ده سال حبس مقرر کرده اند.

ماتیانی می گوید: این قانون در اغلب مواقع مورد سو استفاده پلیس و افرادی در جامعه قرار می گیرد تا همجنسگرایان را مورد تهدید و اخاذی قرار دهند.

در سال 2009، دادگاه عالی دهلی نو این آئین نامه را غیرقانونی اعلام کرد.

اما چهار سال بعد، دادگاه عالی هند با لغو آن اعلام کرد که این تصمیم مجلس است و در قوه قضائیه اجرایی نخواهد شد. سال گذشته، دادگاه عالی اعلام کرد که این تصمیم را بازنگری خواهد نمود.

در طی دهه ی گذشته، همجنسگرایان به سطحی از پذیرش اجتماعی در شهرهای بزرگ دست یافته اند.

بسیاری از بارهای شبانه، به همجنسگرایان اختصاص دارند و برخی فیلمهای بالیوود نیز به این پدیده پرداخته اند.

در عین حال همچنان همجنسگرا بودن بنظر می رسد امری شرم آور محسوب می شود و بسیاری از همجنسگرایان غیرعلنی هستند.


منبع: https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/hundreds-join-pride-march-in-india-where-gay-sex-is-illegal/2017/11/12/facbb106-c79e-11e7-b506-8a10ed11ecf5_story.html?utm_term=.8d9373d19c2d

(ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است).

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *