ناخشنودی دانش آموزان ال.جی.بی.تی ایرلند از شرایط مدارس کشور

دو سوم دانش آموزان ال جی بی تی ایرلند شمالی از شرایط شان در مدارس این کشور احساس ناخشنودی می کنند

 

بر اساس آمارهای موجود، دانش آموزان نوجوان همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنس و غیره حس میکنند که در مدارسشان به آنها ارزش کافی و لازم داده نمی شود. نیمی از این دانش آموزان تجربه مورد آزار قرار گرفتن به خاطر گرایش جنسی یا هویت جنسیتی خود را نیز داشته اند.

اینها نتایج به دست آمده از تحقیق دپارتمان آموزش در این کشور درباره دانش آموزان ال جی بی تی است.

این تحقیق در ماه آوریل سال 2016 به انجام رسیده اما نتایج اخیراً به اطلاع عموم رسیده است. در سال 2015، این دپارتمان از یک نهاد خصوصی خواست تا این تحقیق را درباره معضلات زندگی دانش آموزان ال جی بی تی با بودجه 28.690 پوند به انجام رسان و نتایجش را به آنان اعلام کند.

نتیجه تحقیق از یک نمونه آماری 532 نفره از دانش آموزان جوان ال جی بی تی به دست آمده بود که بین 16 تا 21 سال سن داشتند و هم چنین در 5 گروه دسته بندی می شدند. از آنها سؤالاتی پرسیده می شد که یک سری از این سؤالات در رابطه با تجربه آزار و اذیت بود. این پژوهش هم چنین بر این مسئله نیز تمرکز داشت که آیا ال جی بی تی ستیزی در مدارس ایرلند شمالی آموخته می شود یا خیر.

طرد شده توسط دیگران

نیمی از دانش آموزان لزبین، گی و دوجنسگرای این تحقیق گفته اند که در دوران راهنمایی خود آشکارسازی کرده اند. هرچند که یک چهارم آنان نیز گفته اند که هرگز در مدرسه با کسی درباره گرایش جنسی شان صحبت نکرده اند. در حالی که بیش از نیمی از این افراد گفته اند که در مدرسه احساس امنیت می کنند، نیم دیگر از تجربیات منفی خود در این زمینه سخن رانده اند که شامل موارد این چنینی بوده است:

  • کمبود آموزش درباره مسائل مربوط به افراد ال جی بی تی در برنامه آموزشی مدارس.
  • آموزش غیرکارای بهداشت جنسی.
  • تقریباً از هر 10 نفر، 4 نفر گفته اند که احساس عدم راحتی با معلم خود داشته اند.
  • و افرادی که ازار و اذیت نسبت به خودشان را به مسئولان مدرسه گزارش دادند، از واکنش مسئولان ناراضی بودند.

اصلی ترین اشکال آزار و اذیتی که این دانش آموزان تجربه کرده بودند، اسم گذاری روی آنان یا خشونت فیزیکی بوده است.

65 نفر از نمونه آماری این تحقیق افراد ترنس جندر بوده اند. از این تعداد، 40 نفر گفته اند که به دیگر دانش آموزان درباره هویت جنسیتی خود گفته اند و بسیاری نیز گفته اند که در این باره احساس حمایت از دیگران دانش آموزان دریافت کرده اند.

از این تعداد، فقط یک سوم شان به مسئولان مدرسه گفته اند که تراجنسیتی هستند. بسیاری از مدارس تلاش کرده اند تا هویت جنسیتی این دانش آموزان را رسمی بشمارند و برای تغییر نامشان تلاش کنند یا برایشان اونیفرم های جنسیت خنثی طراحی کنند و سرویس های بهداشتی مخصوص به آنها اختصاص دهند.

این پژوهش می گوید که شاید حمایتهایی که از این افراد می شود محدود باشد اما موجب می شود تا فضایی حمایت کننده و خوشایند برای ال جی بی تی های جوان ایجاد شود.

اطمینان از پایان تبعیض

جان اودرتی، مدیر پروژه رنگین کمان، یک گروه حمایتی ال جی بی تی می گوید که تحقیقات نشان می دهند که دانش آموزان ال جی بی تی هر چه بیشتر به حاشیه رانده شده اند و این نشان دهنده سیستم ضد ال جی بی تی آموزشی ایرلند شمالی است.

او ادامه می دهد: چیزی که ما می خواهیم از دپارتمان آموزش این کشور بشنویم این است که چه راهکارهایی برای پایان دادن به تبعیض های همجنسخواه ستیزانه و ترنس ستیزانه علیه دانش آموزان ال جی بی تی در تمام بخش های کشور دارند.

در پاسخ به این پرسش، دپارتمان آموزش این کشور گفت که راهنمای به روز شده آموزش جنسی و ارتباطی در سال 2015 تصویب شده و منتشر شده است.

هم چنین تحقیقات این دپارتمان نشان می دهد که تنها 1 نفر از هر 5 دانش آموز در مدارسشان تحت حمایت های خاص قرار می گیرند.

دپارتمان آموزش تحت فشارهای بسیار برای شفاف سازی در این زمینه ناچار به انتشار نتایج این تحقیق شده است.


ترجمه توسط ماناو / کپی با ذکر منبع مجاز است.

لینک خبر:

http://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-41273133

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *